i wyciąg z regulaminu rekrutacji
Podstawą przyjęcia do szkoły jest suma zgromadzonych punktów, czyli suma punktów z ocen uzyskanych na świdectwie oraz wyników egzaminu ósmoklasisty.
Kryteria kwalifikowania kandydatów do klas pierwszych:
a/ Podstawą zakwalifikowania kandydata do nauki w ZSAKiH-U w Gdańsku jest świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
b/ O przyjęciu kandydata do klasy pierwszej ZSAKiH-U w Gdańsku decyduje suma punktów, maksymalnie 200, której składnikami są:
- punkty uzyskane w wyniku egzaminu ósmoklasisty zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty /100 p./
- punkty uzyskane za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych /max 72 p./ oraz za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia szkoły podstawowej /max 28 p./
c/ Sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i każdego z trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych:
celujący – 18 punktów
bardzo dobry – 17 punktów
dobry – 14 punktów
dostateczny – 8 punktów
dopuszczający – 2 punkty
d/ Za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia szkoły podstawowej kandydat może uzyskać:
- za ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 7 punktów
e/ Uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponad wojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty
na podstawie zawartych porozumień:
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego - 10 punktów
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego - 7 punktów
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego - 5 punktów
f/ Uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego - 10 punktów
- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego- 7 punktów
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego- 5 punktów
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego - 7 punktów
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego - 5 punktów
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego - 3 punkty
g/ Uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy, artystycznych lub sportowych organizowanych przez kuratora oświaty
lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
- międzynarodowym - 4 punkty
- krajowym - 3 punkty
- wojewódzkim - 2 punkty
- powiatowym - 1 punkt
h/ W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi - 18 punktów.
- Punkty pochodzące z przeliczenia ocen uzyskanych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej są przyznawane z czterech zajęć edukacyjnych:
- technik architektury krajobrazu – j. polski, j. angielski, matematyka, biologia
- technik organizacji turystyki – j. polski, j. angielski, matematyka, geografia
- technik reklamy – j. polski, j. angielski, matematyka, informatyka
- ogrodnik w branżowej szkole I stopnia– j. polski, j. angielski, matematyka, biologia
- 3. Pierwszeństwo w przyjęciu do ZSAKiH-U w Gdańsku mają:
a/ laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponad wojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej, co najmniej jednego przedmiotu /co potwierdza właściwy Kurator Oświaty wydając stosowne zaświadczenie/ przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów zawartych w statutach szkół. Preferencje te nie dotyczą dodatkowych kryteriów przy kwalifikowaniu do klas, w których wymagane są szczególne predyspozycje kandydata /sprawnościowe, zdrowotne, artystyczne, uzdolnienia językowe i inne/;
b/ przy przyjmowaniu do szkół, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych
w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:
- sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych
oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych,
- kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym
ustalono indywidualny program lub tok nauki,
- kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru
kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią
publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej
poradni specjalistycznej.