Kierunek łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, psychologiczną, informatyczną oraz artystyczną. Przeznaczony jest dla osób kreatywnych, twórczych, mających wiele pomysłów, chcących je realizować oraz lubiących kontakt z innymi ludźmi i pracę zespołową.
Jeśli interesujesz się tworzeniem fotografii, nagrywaniem filmów, chcesz poznać pracę grafika komputerowego, zobaczyć jak tworzy się strony internetowe, wpływać na innych ludzi, przeprowadzać badania marketingowe i je analizować, to jest to zawód dla ciebie.
Reklama to domena XXI wieku i współczesny świat bez niej nie istnieje. Zawody z nią związane mają bardzo dużą przyszłość. Absolwenci tego kierunku mogą podejmować pracę w działach marketingu przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń, działach promocji środków masowego przekazu takich jak prasa, radio, telewizja, agencjach i studiach graficznych, agencjach d/s kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (Public Relations).
Ważne przy rekrutacji
przedmioty punktowane: język polski, matematyka, język angielski, informatyka
przedmioty rozszerzone: język angielski, informatyka
Podczas trwania nauki
- uczniowie zdają dwa egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe
- PGF.07 wykonanie przekazu reklamowego
- PGF.08 zarządzanie kampanią reklamową - uczniowie odbywają praktyki zawodowe w trójmiejskich firmach
- 4 tygodnie w klasie II i IV.
Czego będziemy się uczyć?
- - planować i organizować działalność reklamową i promocyjną,
- - określać cele reklamowej działalności przedsiębiorstwa,
- - sporządzać budżet kampanii reklamowych i promocyjnych,
- - stosować różne formy reklamy w kampaniach reklamowych,
- - planować i dokonywać zakupu przestrzeni reklamowej w mediach,
- - nadzorować proces produkcji reklamy oraz prac podwykonawców,
- - stosować metody badań rynku reklamy,
- - testować projekty i przekazy reklamowe przed publikacją,
- - oceniać wartość przygotowanych reklam,
- - oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,
- - wykorzystywać specjalistyczne programy komputerowe wspomagające organizację kampanii reklamowej,
- - opracowywać oferty handlowe dotyczące sprzedaży usług reklamowych i promocyjnych,
- - prowadzić negocjacje, rozmowy handlowe oraz współpracować z klientami,
- - przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony środowiska podczas wykonywania zadań zawodowych.
Po zakończeniu nauki
technik organizacji reklamy powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- - organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych
- - organizowania oraz prowadzenia kampanii reklamowej
- - projektowania oraz wykonywania środków reklamowych z wykorzystaniem najnowszych programów graficznych dostępnych na rynku
Po zdaniu egzaminu maturalnego można kontynuować naukę na wyższej uczelni - preferowane kierunki studiów: reklama i grafika komputerowa, sztuka nowych mediów, kierunki plastyczne, marketing.