TECHNIK REKLAMY
To zawód dla osób kreatywnych, zainteresowanych światem komunikacji
wizualnej oraz promocji. Jest to wybór dla osób, które chcą łączyć wyobraźnię
z praktycznym podejściem do tworzenia treści reklamowych,chcą wpływać na
wizerunek firm i produktów oraz rozwijać swoje umiejętności w zakresie
nowoczesnych narzędzi marketingowych.
Kandydat na technika reklamy nauczy się:
- zasad tworzenia i realizowania kampanii reklamowych
- aktualnych trendów w designie graficznym i marketingu
- budowania komunikacji wizualnej, która przyciąga uwagę odbiorcy
- kosztorysowania kampanii reklamowych
- przygotowywania i realizowania materiałów reklamowych (drukowanych, internetowych, multimedialnych)
Absolwent technikum reklamy może pracować w:
- agencjach reklamowych i marketingowych
- działach promocji i marketingu firm
- studiach graficznych i projektowych
- mediach – zarówno w tradycyjnych (TV, radio), jak i internetowych
- firmach zajmujących się produkcją materiałów reklamowych (drukarniach, studiach wideo)
- na własnej działalności gospodarczej, oferując usługi w zakresie projektowania reklamy i marketingu
- działach PR (Public Relations) w firmach i organizacjach
- agencjach social media, tworząc kampanie reklamowe i content marketingowy
- firmach zajmujących się organizowaniem wydarzeń i promocją produktów.
Ważne przy rekrutacji
przedmioty punktowane: język polski, matematyka, angielski i informatyka
przedmioty rozszerzone: język angielski i informatyka
Podczas trwania nauki uczniowie zdają dwa egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe:
- PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego
- PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową
Zajęcia praktyczne
- projektowe – w nowoczesnych pracowniach komputerowych ZSAP
- praktyki zawodowe: 140h w klasie trzeciej, 140h w klasie czwartej.